Що таке сучасний урок?
Сучасний урок—це твір мистецтва,
де педагог уміло використовує всі можливості
для розвитку особистості учня.
М.Ебнер-Ешенбах
24 травня районним методичним кабінетом було проведено черговий семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи на тему «Сучасний урок у контексті нових методологічних підходів».
Чому саме тема “Сучасний урок»?
У педагогічному середовищі сьогодні шукають причин низької ефективності навчального процесу в школі. І однією з головних називають – урок, який вважається став нецікавим для дітей тому, що проводиться за традиційною структурою. Реалії сьогоднішнього дня вимагають нових підходів до організації навчального процесу, зокрема, проведення уроку. Як побудувати сучасний урок? Як зробити так, щоб урок не тільки озброював учнів знаннями й уміннями, а й викликав би в дітей інтерес, природну зацікавленість. Районний методичний кабінет протягом 2016-2017 н.р. з цією метою зініціював ряд методичних заходів для різних категорій педагогів, а саме:
- для вчителівприродничників проведно 2 семінари-практикуми на тему «Уроки географії, біології та хімії з підприємницьким тлом: методичні поради» за участю Григор’євої Н.В., завідувача кафедри природничих дисциплін Волинського ІППО.
- Для вчителів літератури проведено семінар-практикум за участю Бондарук Л.М. завідувача відділу суспільно-гуманітарних дисциплін ВІППО і Богосвятської А.-М.І., методиста Львівського ІППО, яка провела майстер-клас «Обличчя та душа сучасного уроку літератури. Ранок і вечір уроку».
- Вчителі англійської мови вдосконалювали свою майстерність у ході семінарів-тренінгів «Інтеграція новітніх технологій навчання для здійснення міжкультурного іншомовного спілкування, формування комунікативної компетенції».
- Районний фестиваль педагогічних ідей на тему «Мій урок у системі компетентнісного орієнтованої освіти» сприяв розкриттю творчих можливостей педагогів, і дав можливість презентувати свої напрацювання вчителям, які атестувалися на присвоєння вищої категорії.
- Протягом року проведено ряд майстеркласів кращих учителів шкіл району з фізики, трудового навчання, обслуговуючої праці, географії, української мови, зарубіжної літератури, інших предметників щодо розвитку творчих здібностей учнів засобами впровадження інноваційних технологій навчання. Приємно, що після таких семінарів ряд учителів впроваджують окремі елементи інноваційних технологій з якими мали можливість ознайомитись і учасники семінару завучів. У період підготовки до семінару районним методичним кабінетом до семінару було проведено анкетування окремих педагогів ( за бажанням) шести навчальних закладів на тему «Проводимо ефективний урок». Результати анкетування прокоментувала завідувач райметодкабінету Журавлюк В.М. Даючи відповідь на питання «Які нововведення ви внесли у навчально-виховний процес?» педагоги назвали такі технології: проектні, ігрові, інтерактивні, здоров’язбережувальні, інформаційно-комунікативні, проблемне навчання, пошуково-дослідницька діяльність та інші.
На питання «Що спонукало вас до впровадження інновацій?» більшість опитуваних пишуть, що бажання працювати по-новому, намагання підвищити мотивацію до вивчення предмету та активізація пізнавальної діяльності учнів. Досвідом роботи «Проводимо сучасний урок», провівши майстер-класи, поділились такі педагоги: Киричук І.Р., вчитель початкових класів НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія», на тему: «Розвиток комунікативної компетентності молодших школярів шляхом використання інтерактивних технологій»; Шумчук І.А., вчитель географії та біології Кисилинської ЗОШ І-ІІ ст., на тему: «Уроки природничих дисциплін з підприємницьким тлом»; Самборук З.В., вчитель початкових класів Затурцівської ЗОШ І-ІІІ ст. ім.В.К. Липинського, на тему: «Урок-універсальна конструкція: люди-життя-істина» і Бойко І.Б., заступник директора цієї ж школи, на тему: «Біоадекватний інструментарій уроку як засіб особистісно-творчої взаємодії «Учитель-учень». Про підготовку й організацію сучасного уроку та про сучасні вимоги до аналізу уроку говорила завідувач райметодкабінету Журавлюк В.М. З лекцією-презентацією «Методологія сучасного уроку: сутність й реалізація структурних компонентів» виступила Ткачук Н.М., кандидат педагогічних наук, завідувач науково-дослідницької лабораторії освітніх інновацій та координації діяльності РМК Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. Підводячи підсумки семінару, вона відзначила актуальність інноваційних технологій та високий рівень педагогічної майстерності вчителів, які їх презентували.
Переглядів:
556
|
Додав:
Roma
|
Дата:
29.05.2017
|
|
23 травня на базі НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія» відбувся районний семінар-тренінг «Організація роботи літнього мовного табору». Участь взяли 19 вчителів іноземної мови загальноосвітніх закладів району. Про перспективи діяльності мовних таборів у 2017 році виступили Хитра І.С., методист РМК та головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Савчук Л.В. В рамках проведення практичної частини заходу Батик О.М., вчитель НВК «Локачинської ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія» презентувала творчу майстерню щодо роботи з школярами у таборі. Жомер І.Ю., педагог-організатор ЗОШ І-ІІІ ст. ім. В.К. Липинського, провела тренінг Content and Language Integrated Learning (CLIL). Досвідом роботи у літніх мовних таборах із колегами поділилась Боярська Л.І., вчитель НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія», Ребрук А.Д., вчитель ЗОШ І-ІІІ ст. с.Привітне. Присутні відмітили, що завдання мовного табору-показати інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичну частину і знання, які можна застосовувати у життєвих ситуаціях.
Переглядів:
388
|
Додав:
Roma
|
Дата:
29.05.2017
|
| |