Директор школи як лідер змін
У сучасних умовах розвитку освіти в Україні особливого значення набуває інноваційна діяльність навчальних закладів. Незаперечно, що основна роль у запровадженні освітніх інновацій належить лідеру педколективу – директору. Кожен керівник школи прагне зробити свій навчальний заклад привабливішим, успішним та впізнаванішим за інші. Школа завжди схожа на свого директора, бо від професіоналізму, мобільності, готовності до змін, творчого підходу до справи залежить доля освітніх реформ.Сьогодні немає чітких механізмів, які б прописували управлінську діяльність керівників освітніх закладів усіх рівнів на поліпшення навчально-виховного процесу та досягнення високого кінцевого результату. Тому дуже актуальним постає питання – яким має бути директор сучасної школи, адже він є ключовою фігурою освітнього середовища.Про роботу директора школи в складних умовах функціонування навчального закладу велась мова в ході районного семінару-практикуму “Лідерство як складова інноваційної діяльності директора школи в сучасних умовах», який відбувся на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с.Бубнів. Відкрив семінар начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Комар О.С., який охарактеризував основні риси, притаманні лідеру і менеджеру освіти. Про якості , якими повинен володіти керівник, говорила у своєму виступі завідувач районним методичним кабінетом Журавлюк В.М.. Вона також запропонувала учасникам семінару презентацію «10 головних думок книжки « 5 граней лідерства» авторів Скотта Кемпбелла і Еллен Саміек, які вважають, що не існує єдиного шляху, до ефективного лідерства, необхідно обирати той шлях, який найбільше відповідає потребам конкретної ситуації. «Міні-тренінг» на тему «Лідерство як складова управлінської культури керівника навчального закладу» провела з директорами Лук’янчук Г.Я., магістр управління навчальним закладом, старший викладач кафедри менеджменту Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. Коли лідер є керівником, то він не тільки керує, а й веде за собою інших. Саме таким управлінцем є Вільчевський А.В., директор Бубнівської ЗОШ, стаж керівної роботи якого 35 років. Презентуючи свій навчальний заклад Анатолій Володимирович поділився з колегами своїми «секретами» управлінського мистецтва.Про формування лідерської компетентності учасників навчально-виховного процесу через самоврядування вела мову педагог-організатор Забуйська О.В. Окремо за напрямками діяльності про цікаві шкільні справи і заходи розповіли учні. Завершився семінар екскурсією до шкільного музейного куточка, який відображає історію розвитку школи і несе інформацію про її випускників.