Національною
доктриною розвитку освіти України в ХХІ ст. визначено «… освіта виховує
громадянина й патріота України, прищеплює любов до української мови і культури,
повагу до народних традицій».
Оберегом
національної культури й духовності було й залишається село, його центром є
сільська школа, яких на Україні 70% від загальної кількості. Отже саме на нас,
сільських учителів, покладено відповідальне завдання: забезпечити створення
таких умов, за яких відбудеться формування особистості, здатної активно
включатися у відродження нації, сприяти демократизації та гуманізації
суспільства.
Черговий
семінар директорів, який відбувся 30 травня на базі Старозагорівської зош І-ІІІ ст., стосувався проблем організації
виховної системи навчального закладу.
Роботу
семінару розпочали із екскурсії до Загорівського монастиря Різдва Пресвятої
Богородиці – одного із осередків культурного життя Волині XVI-XVII ст., яку провів Баран Ігор Васильович,
вчитель історії місцевої школи, краєзнавець.
Теоретичну
частину семінару відкрила начальник відділу освіти Семченкова С.А., яка
акцентувала увагу на тому, що сьогодні кожен навчальний заклад має працювати
над створенням власної системи виховної роботи, має визначити чітку мету, завдання, шляхи та умови
підвищення ефективності виховного процесу.
Науково-методичний
супровід семінару традиційно забезпечили працівники Волинського інституту
післядипломної педагогічної освіти. Про те, як організувати моніторинг якості
виховної роботи у навчальному закладі, розповіла Щоголєва Л.О., доцент кафедри
управлінської діяльності ВІППО; про основні вимоги до системи виховної роботи
говорила старший викладач цієї ж кафедри Лук’янчук Г.Я.
Досвідом
роботи педагогічного колективу з питань організації виховної роботи поділився
директор школи Костючко М.Ф.
Особливістю
системи виховання Старозагорівської ЗОШ є орієнтація на побудову моделі
громадсько активної школи. Вже сьогодні школа утвердилася у своєму регіоні як
виразник інтересів громадян. Педагогічний колектив ставить перед собою завдання
– не просто надавати освітні послуги учням, а й виховати справжню людину,
допомогти їй знайти себе у сучасному світі.
Педагоги
свято бережуть пам'ять про минуле свого краю, про традиції школи і села.
Надзвичайно велике місце в системі виховної роботи відводиться організації науково-дослідницької роботи, яку
координує Баран І.В. Це дало можливість створити музей історії села, який у
2011 р. став переможцем обласного огляду-конкурсу музеїв та отримав звання
«Зразковий». Учасники семінару були першими відвідувачами шкільної «Світлиці».
На базі
школи працюють різноманітні гуртки, участь у яких сприяє творчій самореалізації
учнів, розвитку їхніх інтересів та здібностей. Вироби вихованців гуртків
«Бісерування», «Виробів із соломки», «Технічного моделювання», «Художньої
обробки деревини», які оформлені у виставку декоративно-прикладного мистецтва,
мали можливість переглянути директори шкіл.
Завершальним
етапом семінару став фрагмент звітного концерту шкільної художньої
самодіяльності, який щорічно проводиться педагогічним колективом перед
громадськістю села. Особливістю художніх номерів є те, що школярі зі сцени
популяризують народну пісню, відтворюють на сцені місцеві традиції, ігри,
танці.
Виховання
– найскладніший процес не тільки в школі, а й у житті, тому що суспільству
важливо не тільки те, як ти навчив дитину, а як ти виховав її, зберіг в її душі
моральні, духовні цінності, як ти підготував її до дорослого життя, як зумів
зберегти в дитячому серці гуманність, любов до природи, праці, життя. У
Старозагорівській школі це розуміють і докладають усіх зусиль, щоб формувати
компетентного випускника.
Валентина Журавлюк, завідувач районного методичного кабінету відділу освіти
райдержадміністрації, фото автора
|