16 березня згідно з планом роботи райметодкабінету для заступників директорів з виховної роботи було проведено семінар на тему "Національно-патріотичне виховання в контексті Нової української школи". Відкрила семінар завідувач райметодкабінету Журавлюк В.М., яка зробила акцент на особливостях проблеми національно-патріотичного виховання в умовах переходу на компетентністу систему освітньої діяльності (див.тут). Мета Нової української школи виховувати всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя. Тому педагогам потрібно визначитися у виборі основних засобів, форм і методів, що цілеспрямовано та ефективно забезпечували б процес розвитку і формування громадянина, тобто особистості, в якій органічно поєднуються високі моральні чесноти, громадянська зрілість, патріотизм, почуття обов'язку й відповідальності перед своєю Батьківщиною. Значну увагу необхідно приділяти факторам, які впливають на відчуття патріотизму: мові, державним символам, національним героям, національним подіям, культурі та звичаям народу. Теоретичну частину семінару забезпечили науковці Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. Ясінська Н.В., завідувач кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів, кандидат педагогічних наук, у своїй лекції "Значення і роль екологічного виховання у педагогічній спадщині В.С.Сухомлинського" звернула особливу увагу на значення виховання екологічної культури для формування у молодшого покоління високої патріотичної свідомості. Доцент цієї ж кафедри, кандидат історичних наук Миць М.Я., презентуючи тему "Національно-патріотичне виховання учнів на історичних традиціях рідного краю", зробила наголос на важливості висвітлення правдивої історії українського народу, повернення до культурних надбань, повернення імен видатних українських вчених, художників, композиторів, політичних та громадських діячів. Досвідом роботи з формування загальнолюдських цінностей засобами національно-патріотичного виховання поділилась Баран Л.Ф., заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ст. с.Старий Загорів (див.тут). Педагог-організатор ЗОШ І-ІІІ ст. с.Шельвів Мочеброда Н.А. розповіла про роль учнівського самоврядування у патріотичному вихованні учнів (див.тут). Керівник шкільного Європейського клубу "Вектор" Локачинського ОНЗ Боярська С.О. презентувала роботу цього об'єднання через призму формування в учнів соціокультурної компетенції (див.тут). Патріотичне виховання починається з таких моментів, коли захоплює дух від почуття гордості за свою країну. Тому педагоги повинні робити все, щоб таких моментів у навчально-виховному процесі та позакласній роботі було якнайбільше, це можуть бути досягнення в спорті, мистецтві, чи в науковій діяльності. Важливо, щоб молодь відчула відповідальність за свою державу та її майбутнє, адже саме наше покоління має розвивати країну, відбудовувати її економіку та захищати від агресора.
|