З метою популяризації вивчення іноземних мов та удосконалення мовленнєвої компетенції учнів загальноосвітніх навчальних закладів було організовано роботу 22 літніх мовних таборів. Робочою мовою 21 табору була англійська, одного – німецька (ЗОШ І – ІІ ст. с. Кисилин). 312 учнів району відвідували табори, у яких мовними тренерами працювали 40 учителів іноземної мови, 1 студент-волонтер та 1 волонтер-іноземець. 22 мовних табори працювали за першою програмою. Табір на базі НВК «Локачинська ЗОШ І – ІІІ ст.-гімназія» діяв за другою програмою у рамках проекту GoCamp. Основна мета функціонування мовного літнього табору – зацікавити учнів вивченням іноземної мови, допомогти подолати психологічний та мовний бар’єри, саме тому організатори підбирали завдання розважального та розвивального характеру: презентації, квести, ігри, пісні, танці, екскурсії, інтерв’ю, флешмоби, малюнки на асфальті, виготовлення постерів, перегляд та створення власного відео.Загальноосвітні навчальні заклади обрали різноманітні напрямки роботи мовних таборів: «Здоровий спосіб життя» - (НВК “Локачинська ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія”, ЗОШ І – ІІІ ст. ім. В.К. Липинського с. Затурці, ЗОШ І – ІІІ ст. с. Холопичі, ЗОШ І – ІІІ ст. с. Конюхи, ЗОШ І – ІІІ ст. с. Замличі, ЗОШ І – ІІІ ст. с. Шельвів, ЗОШ І – ІІ ст. с. Козлів, ЗОШ І-ІІ ст. с. Зубильне, ЗОШ І – ІІ ст. с. Білопіль); «Традиції Великобританії» (ЗОШ І-ІІ ст. Заячиці, ЗОШ І – ІІІ ст. с. Ст. Загорів, ЗОШ І – ІІІ ст.. с. Павловичі); «Щаслива країна» - (ЗОШ І-ІІ ст. Озютичі, ЗОШ І-ІІ ступеня с. П’ятикори, ЗОШ І – ІІ ст. с. Кисилин), «Місце, де я живу» - (ЗОШ І-ІІ ст. с. Губин), «Світ навколо нас» - (ЗОШ І – ІІІ ст. с. Колпитів), «Подорож у світ англійської мови» - (ЗОШ І – ІІІ ст.. с. Привітне, ЗОШ І-ІІ ст. с. Великий Окорськ), «Проектні технології» - (ЗОШ І-ІІІ ст. с.Маньків).Робота мовних літніх таборів була спланована за тематичними днями: Знайомство, День здоров’я, День казки, День моди, День подорожі, День природи, День посмішки, День дитинства, День хобі, День дружби, День книги та ін. До роботи у мовних таборах залучались учні початкової, середньої та старшої ланок. Комплектація загонів здійснювалась з урахуванням вікових особливостей дітей та їх інтересів. Табори розташовувались у класних кімнатах, обладнаних комп’ютерами, мультимедійними проекторами, магнітофонами, телевізорами. Широко використовувались канцтовари. Запропоновані вчителями матеріали відповідали сучасним тенденціям викладання англійської мови та базувалися на автентичних ресурсах. Навчання іноземній мові поєднувалося з кращими виховними методиками, процес пізнання – з відпочинком. Табірна зміна у НВК «Локачинська ЗОШ І – ІІІ ст.-гімназія» тривала три тижні, у решти шкіл – один тиждень. Мовні тренери керувались Методичними рекомендаціями МОН України щодо роботи літніх мовних таборів, використовували у своїй роботі рекомендовані джерела. Враховуючи звітні матеріали про роботу, відгуки учасників табору та їх батьків, які були отримані в кінці табірної зміни, аналізуючи результативність та ефективність злагодженої праці вчителів та учнів, можемо стверджувати, що навчальні заклади створили умови для педагогічно обґрунтованого, змістовного та цікавого дозвілля дітей, що дало можливість їм творчо розвиватися, духовно та інтелектуально збагачуватися, розширювати світогляд.
Ірина Хитра, методист РМК
|