Цей рік є подвійно ювілейним для пам’яті І.Я. Франка. 28 травня маємо 100 років з дня його смерті у 1916 р., а 27 серпня – 160 з дня народження.Він належить до тих імен, почувши які наш розум потрапляє у пастку «ніби-знаного», і тому не цікавого, вже пройденого, навіть дещо застарілого. Але чи знаємо ми найбільш видатного західноукраїнського письменника, доктора філософії, публіциста, політика? Чи ми знаємо його власну сучасність – ту епоху, яка заклала основи сучасної української ідентичності та національного наративу, що обумовила логіку ХХ століття у наших кривавих землях? Чи мають ідеї, які виголошував Франко, сенс у нашій сучасності? На ці питання шукали відповіді вчителі української мови і літератури, учасники районних педагогічних читань «Іван Франко та сучасність»,який відбувся у НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІст.-гімназія». Педагогічні читання були організовані з метою ознайомлення з педагогічними ідеями І.Я. Франка, його ставлення до української мови та усвідомлення власної національної приналежності. Саме засідання вийшло змістовно багатим і затишним. Завдяки продуманим виступам педчитання були не низкою доповідей, а мереживом діалогу, який продовжувався і поза виступами. Педагоги Віннік Л.Г., Демидюк Л.В. (Маньківська ЗОШ І-ІІІст.), Баран Т.С. (П’ятикорівська ЗОШ І-ІІст.), Тлучкевич Г.І. (Холопичівська ЗОШ І-ІІІст.), Савицька Л.О. (Старозагорівська ЗОШ І-ІІІст.), Ковальчук В.О. (Губинська ЗОШ І-ІІст.), Тимощук Н.В. (Конюхівська ЗОШ І-ІІІст.), Сурьяк Н.Й. (Кисилинська ЗОШ І-ІІст.), Макаревич М.В. методист РМК довго і ретельно обговорювати всі ідеї, які можна структурувати у декілька смислових блоків. Ці блоки, ідеї є досі актуальними для сучасності.
|